به چه شکل گوگل آنالیتیکس را بر روی اینترنتوبسایت خویش نصب کنم؟
نصب گوگل بررسی فعالیت بسیار معمولیای میباشد و وقت چندانی از شما نمیگیرد. البته لازم می باشد که پاره ای اعتنا به خرج دهید تا پیکربندی آن را به صحت انجام دهید. ما طریقۀ نصب و فعالسازی گوگل نظارت را در یکیاز مطالب پیشین اینترنتوب سایت به طور بدون نقص توضیح دادهایم. پس در حالتی که هنوز آن را برای اینترنتوب سایت خویش فعال نکردهاید، توصیه میکنیم همین شرایط کنونی بدین مقاله رجوعکنید:
راهنمای نصب گوگل آنالیتیک برای نظارت اینترنتتارنما
یک فرهنگ و تمدن لغت سریع برای به کارگیری از گوگل چک
پس از آنکه فرایند نصب را به آخر رساندید، وقت آن می رسد که طریقۀ به کارگیری از این ابزار را فرا بگیرید. قبلی از آنکه استارت کنیم و وارد جزئیات شویم، لازم هست که شما با معنای کلمه ها و لغات کلیدی برای استعمال از این ابزار آشنا گردید. شما بارها و بارها طی تلاوت این مقاله و استعمال از داده ها گوگل با این کلمه و واژهها روبرو خواهید شد.
بعدها (Dimensions): مراد از آنگاه (یا این که دایمنشن) یک کدام از مختصات و خصوصیتهای بارز اینترنتتارنما یا این که برنامۀ موبایل میباشد که میتواند مقادیر مختلفی را بپذیرد. مدل مرورگر، صفحۀ خروج استفاده کننده، صفحه های گزینه بازدید و زمانه حضور استفاده کننده در اینترنتوبسایت از مثال ابعادی میباشند که در گوگل چک موجود هست.
متریکها (Metrics): متریکها در واقع مختصات درونی یک دایمنشن می باشند که میتوانند به طور مجموع یا این که نرخ اندازهگیری شوند. به عنوان مثال تعداد بازدیدها از یک کاغذ یا این که معدل وقتی که یوزرها در اینترنتتارنما گذراندهاند.
عصرها (Sessions): زمان به زمان هنگامی اطلاق میشود که استفاده کننده به طور فعال با اینترنتوبسایت، برنامۀ موبایل یا این که بقیه رسانههای شما در رابطه می باشد. تمام داده ها در خصوص تعاملات استفاده کننده (تعداد صفحاتی بازدیدی، حادثه ها، واحد سنجش خرید و .) در طی یک عصر اکانت میگردند. عصرها معمولاً بعداز 30 دقیقه عدم تعامل استفاده کننده با اینترنتتارنما یا این که برنامۀ شما بسته می شوند و در رخ برگشت استفاده کننده، یک دورۀ تازه گشوده خواهد شد.
یوزرها (Users): اشخاصی که دستکم برای یک عصر (Session) در اینترنتوبسایت حضور داشتهاند، جزو یوزرها شما محسوب می گردند.
بازدیدکنندگان (Visitors): بازدیدکنندگانی که به اینترنتوب سایت شما رمز زدهاند. اینها به دو دستۀ بازدیدکنندگان نو (New Visitor) و بازدیدکنندگان تکراری (Returning Visitors) تقسیم می گردند. بازدیدکنندگان تکراری، کاربرانی اشخاصی میباشند که پیش از اینً یک زمان را در اینترنتوب سایت شما گذراندهاند.
بازدید صفحه های (Pageviews): مراد از این عبارت تعداد کل دفعاتی میباشد که یک برگه مشاهده شدهاست. دقت داشته باشید که بازدیدهای مکرر بوسیله یک استفاده کننده تکراری نیز دراین مقدار اکانت میگردد.
صفحه های/عصرها (Pages/Sessions): صفحه های/زمانها به معدل تعداد صفحاتی اطلاق میگردد که در طی یک عصر چشم میگردد. بازدیدهای تکراری از یک کاغذ نیز در این باره اکانت میشود.
معدل روزگارِ عصر (Avg. Session Duration): معدل وقتی میباشد که زمانهای استفادۀ یوزرها به ارتفاع انجامیده میباشد.
نرخ پریدن (Bounce Rate): خواسته از نرخ پریدن، درصد افرادی هست که صرفا یک کاغذ از اینترنتوب سایت شمارا مشاهده کردهاند. (بازدیدی که در آن استفاده کننده به اینترنتتارنما شما وارداتی و سوای آنکه هیچ تعاملی با آن داشته باشد، کاغذ را بسته میباشد) هر چقدر که نرخ پریدن اینترنتوب سایت شما کمتر باشد، یعنی اینترنتتارنما شما در نگهداری استفاده کننده برندهخیس فعالیت نموده است.
زمانهای نو (New Sessions): یک تقریب از تعداد بازدیدهایی میباشد که برای اولی توشه و به وسیله یوزرها تازه فیس می گیرند. برهان تخمینی بودن این درصد این می باشد که استفاده کننده ممکن میباشد با یک آی پی نو به تارنما شما وارد شود.
هدف ها (Goals): شما می توانید در گوگل آنالیتیکس اهدافی برای خویش گزینش نمائید. اینکار به شما اذن می دهد که ترازو برد وبسایت خویش را اندازهگیری نمایید و ملاحظه کنید که یکسری درصد از یوزرها یک پروسه مشخص و معلوم که برای شما مهم میباشد را در اینترنتوبسایت طی می کنند.
تبدیلها (Conversions): تبدیلها هنگامی فیس می گیرند که یک استفاده کننده هدف ها شمارا عملی می کند و در سود تبدیل به یک استفاده کننده اثبات یا این که مشتری شما شود. برای مثالً زمانی یک استفاده کننده در اینترنتوب سایت شما نام نویسی مینماید یا این که یک خرید را انجام میدهد.
کمپینها (Campaigns): کمپینها به شما اذن میدهد که پارامترهای فردی خویش را برای هر کاغذای که دوست دارید بیشتر نمایید تا بتوانید داده ها بیشتری را از یوزرها خویش بدست آورید.
جذب (Acquisition): خواسته از جذب، روشی میباشد که یوزرها خویش را بدست آوردهاید. به عنوان مثالً ممکن هست طریقۀ جذب یک استفاده کننده، موتور جستجوی گوگل باشد.
اخلاق و رفتار (Behavior): داده ها رفتاری یوزرها به شما اذن میدهد که محتوای خویش را مطابق نیاز آنان تغییر و تحول دهید و آن را با صرفه کنید.
چرایی به کار گیری از استراکچر دیتا
یک ,استفاده ,کننده ,گوگل ,خویش ,یوزرها ,استفاده کننده ,یا این ,این که ,اینترنتوب سایت ,یک استفاده
درباره این سایت